DEM Parti Eş Genel Başkanı Tülay Hatimoğulları, CHP Genel Başkanı Kemal Kılıçdaroğlu’nun, tutuklu bulunan eski HDP Eş Genel Başkanı Selahattin Demirtaş’ın dokunulmazlığının kaldırılmasıyla ilgili “pişman değilim” açıklamasına sert bir dille tepki gösterdi.
Kılıçdaroğlu’nun sözleri sonrası Halk TV’ye konuşan Hatimoğulları, bu konuda Kılıçdaroğlu’ndan özür beklediklerini dile getirdi. “Kılıçdaroğlu‘nu izledim. Açıkça özür dilemesini beklerdik” diyen Hatimoğulları, pişmanlık ifade etmesinin doğru bir adım olacağını vurguladı.
Ayrıca, dokunulmazlıkların kaldırılmasının başından beri birçok siyasetçinin tutuklanmasına neden olacağının bilindiğini hatırlatan Hatimoğulları, bu duruma yönelik eleştirilerini şu sözlerle ifade etti: “Yanlış gördüm, yanlış yönlendirildim demek bir erdemdir. Ancak Kılıçdaroğlu hâlâ bu kararı savunuyor ve bunu kabul etmiyoruz. O gün arkadaşlarımızı tutuklayan zihniyetle bugün aynı kararları alan zihniyet arasında fark yok.”
Hatimoğulları, yargının iktidarın elinde bir “sopa” olarak kullanıldığını, bu gerçek ortadayken dokunulmazlıkların kaldırılmasına destek vermenin asla kabul edilemeyeceğini belirtti. “Adalet sisteminin nasıl kullanıldığını bilmenize rağmen dokunulmazlıkların kaldırılmasını nasıl destekleyebilirsiniz?” diye soran Hatimoğulları, bu kararın sonuçlarının en başından öngörülebildiğini ve buna rağmen yanlış adımlar atıldığını söyledi. Son olarak, dokunulmazlıkların kaldırılmasının ardından Selahattin Demirtaş, Figen Yüksekdağ ve diğer MYK üyeleriyle seçilmiş milletvekillerinin tutuklanacağının tahmin edildiği bir süreç yaşandığını hatırlatan Hatimoğulları, bu gelişmelerden duydukları memnuniyetsizliğin sürdüğünü ifade etti.
